i

Geef me mijn proteïne

Hoe we het meest belangrijke element voor ons lichaam in ons eten kunnen integreren

We kunnen niet leven zonder eiwitten. Dat is een feit. Eiwitten zijn de hoeksteen van het celmetabolisme en we kunnen niet zonder. Tegelijkertijd vereist de brede beschikbaarheid van vegetarische en veganistische diëten, die als zuiverend en "schoon" worden beschouwd, dat we dierbronnen met plantaardige eiwitten moeten vervangen #eatclean. Dit komt met een risico voor ernstige fysiologische tekortkomingen voor het lichaam. Dus hoe kun je je eiwitten binnenkrijgen met een plantaardig dieet? Hier bij Serious About Food nemen we voeding zeer serieus en om deze reden willen we vijf superfoods met je delen die je zullen verrassen met hun enorme eiwitgehalte en toch 100% van plantaardige oorsprong zijn.

1. Tofu
Het is verrassend gemakkelijk zelf te maken: het traditionele recept heeft slechts twee ingrediënten. Je kunt gemakkelijk gele sojabonen en nigari (magnesiumchloride) vinden, het liefst de natuurlijke variant. Dit wordt gebruikt om de tofu te schiften: het is eigenlijk een kaas! Het internet biedt talloze recepten voor het thuis maken van tofu. Kies degene die je het leukst vindt. Dit is de perfecte gelegenheid om de kleurrijke KitchenAid ARTISAN Power Plus Blenderte gebruiken: u zult de ingrediënten moeten mengen en filteren. Klaar om in de Aziatische cultuur te duiken?

2. Hennepzaden Hennepzaden zijn sinds kort weer erg populair en zijn herontdekt dankzij hun fenomenale eigenschappen en uitzonderlijke smaak, waardoor ze een must-have zijn in onze keukens. Hennepzaden zijn - letterlijk - een van de meest eiwitrijke voedingsmiddelen op aarde. Ze bevatten alle essentiële aminozuren, die de bouwstenen zijn van eiwitten - genoeg om ze te definiëren als een compleet voedingsmiddel, dat ook rijk is aan meervoudig onverzadigde vetten, kalium, magnesium, calcium en een opmerkelijke hoeveelheid vitamine E waardoor ze geweldig zijn voor het beschermen van het lichaam. Integreer ze in uw dieet om een boost te krijgen voor uw welzijn! Gebruik ze waar u maar wilt: u zult genieten van hun fruitige, nootachtige tonen.

3. Quinoa
Het is niet onopgemerkt gebleven. We hebben zelfs al een artikel geschreven over het het Ontdek de quinoa: quinoa is een echt wonder. Als je ernaar kijkt, zou je zeggen dat het een ontbijtgraan is. Het is echter een zaadje dat anders is dan andere zaadjes, juist omdat het een plantaardige variëteit is en een hoge voedingswaarde heeft. In tegenstelling tot granen bevat quinoa alle 9 aminozuren die essentieel zijn voor een goed functionerend lichaam, met een aanzienlijk eiwitgehalte (ongeveer 4,4 gram per 100 gram). Je kunt het in eindeloze recepten gebruiken: gestoomd, in risotto, gebakken, gestoofd, gebakken, in brood, in desserts of voor zelfgemaakte energierepen ... Je verbeelding is de enige limiet.

4. Chia-zaden Chia-zaden zijn klein, maar smakelijk. Rijk aan aminozuren en afkomstig van een kleine struik uit Midden-Amerika. Deze zaden zijn rijk aan cysteïne, lysine en methionine, belangrijke elementen voor de vorming van eiwitten. Maar dat is nog niet alles: ze hebben ook een hoog gehalte aan ijzer, kalium, selenium, zink, omega 3 en omega 6. Niet slecht! Geschikt voor elk recept, je kunt ze aan soepen, salades of zelfs brooddeeg toevoegen. Of je kunt ze gebruiken om te paneren. Maar ze zijn het best te gebruiken bij het ontbijt: u kunt uitstekende ontbijtpuddingen bereiden door de zaden 's nachts in rijstmelk of amandelmelk te laten weken. Het toevoegen van cacao en vers fruit zorgt voor een zoete ontwaking. 

5. Spirulina Spirulina is een gewone kelp en een echte bron van eiwitten. Met zijn natuurlijke anticarcinogene eigenschappen stimuleert deze kelp het metabolisme en profiteert het zenuwstelsel en het immuunsysteem, en beschermt het tegen osteoporose. Het wordt meestal in gedroogde vorm verkocht in biologische winkels. Je kunt het in poedervorm toevoegen aan al je recepten. We raden aan het op de eenvoudigste manier in uw dieet te integreren: stop het in uw pasta! Hoe? Het is gemakkelijk: neem gewoon 200 gram bloem en 100 gram ei tot 10 gram spirulina. Met de pasta-opzetstukken voor de KitchenAid-staafmixer bent u zeker van professionele resultaten zonder al te veel moeite.

Gerelateerde inhoud

Verlanglijstje

U moet zijn ingelogd om producten aan uw verlanglijstje toe te voegen.

Inschrijven

Selecteer een ander product

Vergelijken

Producten vergelijken

U kunt niet meer dan 3 producten kopen. Verwijder een product voordat u een ander product toevoegt.